czwartek, 9 sierpnia 2012

Makijaż brwi

Temat może i banalny oraz oklepany, ale myślę że może niektóre informacje dla kogoś okażą się nowe.

Myślę, że warto zacząć od tego po co w ogóle podkreślamy brwi. Jest to niezwykle istotny element, którego ja w moim makijażu nigdy nie pomijam. Brwi są oprawką naszego oka. Ich odpowiedni kształt może nawet korygować nieco kształt naszej twarzy, dlatego też ważna jest ich depilacja (ale o tym innym razem). Nie twierdzę, że każdy tego podkreślenia potrzebuje - zdarzają się przecież dziewczyny o pięknym kształcie brwi, które są gęste i mają kolor idealnie pasujący do koloru włosów. Takich szczęściar jest niestety niewiele. Wbrew pozorom brwi naprawdę wiele zmieniają w wyglądzie twarzy (widzę to po niektórych swoich koleżankach), więc należy zadbać o ich odpowiedni wygląd.

Metody podkreślania brwi
Są dwie szkoły jazdy - podkreślanie brwi kredką i podkreślanie brwi cieniem po powiek lub brwi.

Na polskim rynku jest trochę kredek do brwi. Wydaje mi się jednak, że ciężko jest trafić z odpowiednim kolorem, gdyż ich gama (przynajmniej na półce przystępnej cenowo) jest nieduża. Jeżeli natomiast dobrze dobierzemy kredkę, można nią naprawdę fajnie wypełniać wszelkie luki w brwiach. Warto ją utrwalić - tu nie trzeba zbytnio kombinować. Przed nałożeniem kredki jako bazę wystarczy zastosować zwykły krem na dzień do twarzy. Ja niestety jakoś nie mogę się przekonać do podkreślania brwi kredką, zwłaszcza że pod wpływem temperatury ciała kredka się nagrzewa i nieco rozpuszcza. Wystarczy wtedy jedno przypadkowe otarcie dłonią i mamy kredkę na połowie czoła. Z drugiej jednak strony kredka jest bardziej trwała niż cień.

Teraz przejdźmy do cieni - tu wiem nieco więcej, gdyż jest to moja codzienna metoda podkreślania brwi. Najlepiej używać do tego tzw. brudnych odcieni - ja aktualnie używam brudnego popielatego wpadającego lekko w brąz z paletki Paraguaya. Popiele są świetne dla blondynek. Ja mam włosy bordowe, ale jakoś nie mogę się przekonać do podkreślania brwi brązami, choć czasem też mi się zdarzy użyć brudnego brązu. Brudne brązy są właśnie świetne dla szatynek, a te ciemniejsze dla brunetek. Rudzielce powinny się pokusić o podkreślanie brwi cieplejszymi kolorami (do których ja osobiście nie mogę się przekonać). Blondynkom o cieplejszym typie urody będą również pasować bardzo jasne brudne brązy. Warto też wiedzieć, że nie musimy kupować specjalnego cienia do brwi - wystarczy mieć odpowiedni kolorystycznie cień do powiek i dobrze go utrwalić. Do tego można używać specjalnego wosku do brwi, albo wybrać tańszą opcję, czyli odżywkę do brwi w żelu. Ja używam tej przezroczystej z My Secret, kupionej na promocji w Naturze za 4,49 zł. Ciężko mi się na razie wypowiedzieć czy jako odżywka spełnia swoje zadanie, ale mogę potwierdzić, że sprawdza się jako żel utrwalający cień do brwi - cień trzyma się na miejscu cały dzień, włoski są zdyscyplinowane i również trzymają się na swoim miejscu, a co więcej odżywka nie kruszy się na biało. Moje brwi są odpowiednio podkreślone od nałożenia i utrwalenia cienia aż do momentu demakijażu. Także mamy tutaj tanie rozwiązanie :)


Jeżeli komuś natomiast nie chce się bawić w codzienny makijaż brwi i ma je dość gęste bez większych błędów w depilacji, polecam hennę, by dopasować ich kolor do koloru włosów.

Ot, taki szybki post (ostatnio wracam z pracy o zachodzie słońca (a wychodzę do niej o 5 rano), więc w tym kiepskim świetle nie bardzo mam ochotę robić Wam zdjęcia produktów lub makijaży, dlatego z tym musimy poczekać do weekendu, podczas którego pewnie narobię makijaży i recenzji na zapas). Myślę, że poruszyłam ważny temat, gdyż moje brwi przykładowo są mało widoczne, zwłaszcza przy moim intensywnym kolorze włosów - po prostu giną. Znam też osoby o bardzo jasnych brwiach, których nie podkreślają i muszę przyznać, że w takiej sytuacji makijaż oka wygląda dziwnie - czegoś mu brakuje, mimo że brwi mają ładny kształt. Dlatego uważam, że naprawdę warto zwracać uwagę na odpowiedni wygląd brwi.

Piszcie co Wy o tym sądzicie i o tym co robicie a własnymi brwiami :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :) Każdy Twoje pozostawienie śladu, uwagi, opinii jest dla mnie bardzo ważne.

Reklamy, spamy i obraźliwe wpisy będą usuwane.