czwartek, 8 listopada 2012

Przyciemniające nakładki na okulary korekcyjne

Witajcie :)

W środę przyszła do mnie taka oto malutka paczuszka:


Jest to moje ostatnie zamówienie z Allegro - nakładki polaroidowe na okulary korekcyjne, które mają być dla okularów korekcyjnych powłoką przeciwsłoneczną. Jest to naprawdę świetny wynalazek, gdy ktoś potrzebuje okularów przeciwsłonecznych, pełniących jednocześnie funkcję korekcyjną i nie chce jednocześnie nosić dwóch par okularów. Ja zakupiłam te okulary ze względu na mój obecny kurs prawa jazdy - w przyszłym tygodniu zaczynam jazdy, co prawda słońce aktualnie rzadko mocno świeci, ale kto wie czy wkrótce nie spadnie śnieg, który odbijając światło w słoneczne dni będzie mnie oślepiać. Nie  mogę niestety prowadzić samochodu bez okularów korekcyjnych ze względu na wadę wzroku, dlatego nie wystarczą mi zwykłe okulary przeciwsłoneczne w celu uniknięcia oślepienia. 

Najpierw myślałam o okularach fotochromowych, jednak przeczytałam potem opinie użytkowników, że do jazdy są one niewystarczające, bo za wolno się przyciemniają i nie jest to wystarczające przyciemnienie. Zdecydowałam się zatem na specjalne nakładki przyciemniające z polaroidem. Oglądałam w Internecie różne modele. Na Allegro mamy głównie nakładki o szkłach sporych rozmiarów za ok. 30 zł, ze sporym, mało dyskretnym mocowaniem do oprawki okularów korekcyjnych. Nie za bardzo uśmiechało mi się noszenie nakładek z wielkim klipsem mocno wystającym nad  mostkiem moich okularów. Nie chciałam także wyrabiać specjalnych oprawek pod nakładki mocowane na magnes. Jednocześnie szukałam nakładek z takim mocowaniem, przy którym nie będzie zbyt wielkiego ryzyka zarysowania szkieł korekcyjnych podczas zakładania i ściągania nakładek.

W końcu znalazłam na Allegro sprzedawcę z nieco większym wyborem nakładek polaroidowych i zdecydowałam się na ten model:


Nakładki są tylko niewiele większe od moich szkieł korekcyjnych. Mocowanie jest dyskretne. Przycisk do odchylania zaczepów, który znajduje się na mostku, jest mały i nie rzuca się w oczy. Na okularach korekcyjnych wygląda to następująco:



Nieźle, prawda? ;) Nakładki przesuwają się jedynie wtedy, gdy poprawiam ich ułożenie, natomiast gdy okulary mam na nosie pozostają cały czas na swoim miejscu, są stabilne i w ogóle się nie przesuwają. Wybrałam kolor czarny, gdyż myślę że dobrze pasuje do czerwonych oprawek. Odległość między szkłami nakładek i okularów wynosi ok. 2 mm, czyli nakładki nie odstają za bardzo, a jednocześnie nie ma możliwości żeby ze szkłami korekcyjnymi nawzajem się rysowały. Jeżeli okażą się trwałe, będą mogły mi posłużyć jeszcze przy kolejnych okularach korekcyjnych. W razie zmiany wady wzroku będę musiała wymienić przecież jedynie okulary, a nie nakładki :) Nawet jeśli w ciągu roku się zarysują, to nie będę żałować zakupu, bo kosztowały jedynie 45 zł plus koszty przesyłki.  Lubię w nich przede wszystkim to, że szybko i łatwo się je zakłada i ściąga, dlatego na stałe zagoszczą w mojej torebce. Szkoda tylko, że sprzedawca załączył do nich tylko miękkie etui z grubej plastikowej folii, bo w takim czymś bałabym się przechowywać te nakładki, zwłaszcza że zamierzam je nosić w torebce i zakładać głównie do jazdy samochodem. Na szczęście jako że jestem okularnicą od 8 lat, porządnych etui do okularów mi w domu nie brakuje, dlatego moje nowe nakładki już znalazły solidny domek ;)

A tak wyglądają okulary z nakładkami na moim nosie:


Wyglądają naprawdę dyskretnie i całkiem stylowo, do tego super komponują się z moimi okularami, dlatego nie wykluczam, że będę w nich czasami chodzić po ulicy w roli okularów przeciwsłonecznych, zwłaszcza w jakiś awaryjnych sytuacjach.

A co Wy sądzicie o tym wynalazku? Słyszałyście wcześniej o takich nakładkach? :)

9 komentarzy:

  1. Nawet nie widać, że jakaś nakładka jest! :)
    Powodzenia na kursie :)
    W wolnej chwili zapraszam! Zostałaś wyróżniona i czekam na Twoje odpowiedzi na pytania:
    http://mixoflifetestuje.blogspot.com/2012/11/libster-blog-award-grad-pytan.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też podoba mi się w tych nak.ładkach to, że są dyskpretne i nałożone na okulary korekcyjne udają okulary przeciwsłoneczne ;)

      Dzięki za wyróżnienie :*

      Usuń
  2. Hej. Mogła byś podać link do sprzedawcy u którego kupiłaś? Taka nakładka to jest coś co mi życie uratuje, a widzę że ta twoja wygląda naturalnie, jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne. Niestety te, które widzę na allegro wyglądają dość nienaturalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nick sprzeawcy: andreasWawa
      Link: http://allegro.pl/show_user.php?uid=2496421

      Usuń
    2. Mając problem ze wzrokiem proponowałbym natomiast zdecydować się na zakup soczewek kontaktowych. Na rynku nie brakuje sklepów zajmujących się ich sprzedażą - https://www.twojesoczewki.com/23-soczewki-kontaktowe posiada całkiem ciekawą ofertę.

      Usuń
  3. Jeśli jest problem ze wzrokiem to może być też znak, że dieta nieodpowiednia. Poczytajcie sobie tutaj http://dbamooczy.pl/wsparcie-wzroku/luteina-i-zeaksantyna-naturalnie-dobrana-para/ , zarówno luteina i zeaksantyna są konieczne do prawidłowego funkcjonowania wzroku

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :) Każdy Twoje pozostawienie śladu, uwagi, opinii jest dla mnie bardzo ważne.

Reklamy, spamy i obraźliwe wpisy będą usuwane.